Beskrivelse af Aars Tennisklub

Aars Tennisklub er organiseret med en bestyrelse på 5-9 personer. For at få opgaverne delt ud på så mange hænder som muligt, har klubben forskellige udvalg. Her foruden har klubben en stab af dygtige trænere og holdledere. Klubben er basseret på frivillig arbejdskraft, men har dog aflønnede trænere tilknyttet.

Klubben kan altid bruge en hånd mere, så har du lyst til at hjælpe klubben med f.eks. forårsklargøringen, så send en mail. Vi tager ikke hele hånden, hvis du række os en lille finger.

Aars Tennisklub ligger i den vestlige udkant af Aars by, hvor også andre idrætsklubber har til huse. Klubben er en moderne klub og kan tilbyde sine medlemmer et tennisanlæg, der er et af de bedste i Jylland med mulighed for at dyrke tennis - padel eller ricochet hele året rundt. Klubben råder udendørs over 5 rødgrusbaner, 2 padelbaner, 3 mini-tennisbaner og 1 pickleballbane. Det hele ligger i et dejligt grønt område med legeplads.

Indendørs tilbyder klubben medlemmerne et 1.100 kvm. aktivitetscenter med 1 indendørstennisbane (kan omdannes til 4 minitennisbaner), 1 ricochetbane (se fane på forsiden), opholdsrum med mulighed for bordtennis, brætspil, hygge m.v.

I 1998 opnåede klubben den ære, at blive kåret til Årets Tennisklub af Dansk Tennis Forbund. På lederplan har klubben også fået hædersbevisninger fra forbund og kommunen. Klubben har altid værdsat ildsjæle og ved store investeringer har frivillig arbejdskraft været et "most".

Klubbens medlemsantal er på ca. 225 medlemmer (2022). Klubbens motto er "klubben for alle i alle aldre", derfor tilbyder klubben også alle medlemmer træning uanset styrke. Langt hovedparten af aktivitetsudbudene er målrettet mod ungdomsspillerne og motionister. Til de der ønsker at spille turneringstennis, kan klubben tilbyde både holdturneringstennis og individuelt. Klubben er en af de største i Nordjylland. Har man lyst til at spille turneringstennis, er der næsten altid et hold som passer til ens niveau, uanset om man er ungsomsspiller eller veteran.

På trods af klubbens størrelse har det lykkedes klubbens turneringsspillere at hjemtage flere Amtsmesterskaber, Jyske Mesterskaber og medaljer ved Danmarks Mesterskaberne. Vi håber, ovennævnte giver et indblik i, hvad Aars Tennisklub står for.