Træning Junior

Juniorafdelingens træninger er delt op, så spillerne træner med jævnaldrende. De deles op i Micro og Junior, hvor træningen er tilpasset gruppernes behov og evner.

Udendørs trænes der i større grupper, da det giver mest liv og større socialt sammenhængskraft i spillerne imellem. Dette kan lade sig gøre, da klubben råder over 5 udendørs tennisbaner samt 3 mini-tennisbaner.

Indendørs om vinteren råder klubben kun ove en tennisbane, så her er det en større kabale med at få de forskellige hold til at gå op, men det lykkedes hvert år. Indendørs koster det et trænningskontingent for at deltage ud over den normale basiskontingent, man betaler for at være medlem af klubben.

Micro (6-9 år)

Micro spillerne træner på minitennis baner med bløde bolde (rød bold). Når man bliver bedre kan man begynde at spille på stor bane med orange og senere grønne bolde. Boldens farver er noget med hastighed på bolden at gøre. Denne opstart er efter princippet play & stay. Indendørs spiller man med skumbolde, hvor man kan komme til skumtennisstævner. Udendørs er der nogle få turneringer med rød bold for aldersgruppen.

Junior (10-18 år)

Som junior starter man også efter play & stay princippet som under micro, men spillerne når som regel hurtigere at få kontrol over boldene og til sidst ende man med at spille med den gule bolde. Turneringer starter både med rød, orange og grøn bold. Først når man er en habil turneringsspiller, spiller man med gul bold. De der vil spille turnering og har nået et vist niveau tilbydes ekstra træning, der kaldes turneringstræning for juniorer.

Når man er omkring 16 år, og man har nået et vist turneringsniveau, bliver man tilbudt at deltage i senior turneringstræning, så man har mulighed for at udvikle sig yderligere via sparring med klubbens bedste turneringsspillere. Har du spørgsmål vedrødrende træning, kontakt da en fra vores trænerteam.

Alle træningstider kan ses her.