Generelt for juniortennis

Juniorafdelingen i Aars Tennisklub gælder alle de spillere, der er i aldersgruppen 6-18 år. De indeles primært i grupper i forhold til alder. Vil man dyrke tennis på turneringsniveau, tilbydes man ekstra træning, men der vil altid være træning sammen med spillere på nogenlunde samme alder.

Micro (6-9 år)
Micro-tennis henvender sig til de yngste sportsudøvere, hvor det udelukkende handler om at opdage glæden ved sport og bevægelse. Her indgår lege, hygge og let tennisteknik, som en del af det træningsprogrammet. Tennis er et spil, hvor forældre kan have en rigtig stor indflydelse på børnenes udvikling.

Junior (10-18 år)
Junior-tennis er skridtet videre, hvor der begynder at komme mere fokus på den tekniske del af tennissporten, men samtidig bevarer et stort fokus på at tennis og sport skal være sjovt og socialt. Mange prøver først tennis i 9 - 10 års alderen eller senere - måske igennem klubbens sommer camp. Det er aldrig for sent at starte med tennis.

Klubben ser gerne, at tennis blive famliens sport, hvor man kommer som familie kommer hygge sig med spillet. Tennis er en af de få idrætsgrene, man kan dyrke igennem hele livet og have stor glæde af det.