Game – Sæt og Match lyd der på Aars Tennis & Padel anlæg i uge 27

8. juli 2024 09:47 , af Poul Erik Pedersen

Aars Tennisklub har i over 25 år haft en camp på klubbens anlæg i den første uge af skolernes ferieperiode.  Efter klubben i 2022 fik et padelanlæg, er det også taget i brug til afvikling af campen.

I år var der 12 børn tilmeldt campen - væsentlig færre end de seneste 2 år, hvor der var over 30 børn tilmeldt. Heldigvis havde alle 12 børn en rigtig sjov og hyggelig Camp i de 4 dage, som den forløb over. Børnene mødte talstærk op alle dage, hvor klubbens 2 trænere Emma Henningsen og Marcus Uhrenholt stod klar til at holde gang i aktiviteterne.

Campen er både for klubbens egene medlemmer og ikke medlemmer. Campens formål er at give børnene 4 indholdsrige dage – selvfølgelig primært med tennis, men der er også plads til mange andre sjove aktiviteter. Er man ikke medlem i klubben tilbydes man at fortsætte efter sommerferien og resten af klubbens udesæson til medio september uden merbetaling.

Campen er sponseret af Sparekassen Danmark og sammen med tilskud fra Vesthimmerlands Kommunes feriepulje kan deltagergebyret holdes meget lavt.

Klubben vil i løbet af efteråret evaluere campen for måske at finde en begrundelse for den lave deltagelse, der var her i 2024. Der er kommet meldinger fra fodboldcamp og svømmecamp om, at de har haft samme udfordringer med deltagerantal i år, så det er ikke bare vores egen camp, der har manglet deltagere, udtaler Bolette Kristensen, der har haft ansvaret for afvikling af campen i rigtig mange år.